En af vores dygtige kolleger går på efterløn. Vi søger derfor en ny kollega, som tror på, at der er en plads til alle på arbejdsmarkedet og at virkeligheden virker. Vi har store ambitioner om at være de bedste når det handler om at få ledige fleksjobbere ind på arbejdsmarkedet, og det kræver de dygtigste medarbejdere. Så har du lyst til at være en del af vores eftertragtede afdeling, hvor kerneopgaven er understøtte ledige fleksjobbere i jobsøgning, så er det måske dig vi søger. Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge. Start hurtigst muligt eller senest 1. august 2024 Arbejdsopgaver: Som jobrådgiver samarbejder du med borgere, der modtager ledighedsydelse omkring deres jobsøgningsproces, så de hurtigst muligt genindtræder på arbejdsmarkedet. Dine arbejdsopgaver består i at: Afholde jobsamtaler med ledige fleksjobbere med en motiverende og coachende tilgang, hvor du understøtter borgerne i at få beskrevet deres kompetencer bedst mulig Opsøgende på virksomhederne ift. virksomhedspraktik og fleksjob Samarbejde med fleksjobkonsulenter og anden aktører ift. de borgere, som har brug for ekstra støtte i deres jobsøgningsproces Udarbejdelse af ansøgninger til seniorpension Udarbejdelse af "Forberedende del skema" på sager, som skal foreligges rehabiliteringsteamet. Oprettelse af fleksjob i Vitas Myndighedsopgaver ift blandt andet rådighedsvurdering. Rådgive og vejlede borgere og arbejdsgivere ift. mulighederne i fleksjobordningen Tæt samarbejde med rådgiverne i fleksjobfastholdelse ift. borgere, som kommer i job/bliver ledige Intern rådgivning og vejledning til kollegaer som "leverer" borgere til fleksjobrådgivningen. Dette så vi sikre at ny visiterede til fleksjobordningen får den bedst mulige overgang. Bevillige arbejdsredskaber samt sende ansøgninger vedrørende Personlig Assistanceordning Din uddannelse og kompetencer: I vores afdeling tror vi på, at det enkelte menneske er unikt, og at der er en plads på arbejdsmarkedet til alle. Det betyder, at det er nødvendigt med individuelle, skræddersyede løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som myndighed, coach, procesfacilitator alt efter borgerens ønske og behov. Vi har brug for, at du; er tydelig i dit samarbejde med borgeren om, at det er arbejdsmarkedet og vejen dertil der er omdrejningspunktet aktivt kan arbejde med inddragelse af borgerne og arbejdsgiverne, så disse har valgmuligheder, ansvar og ejerskab. har et bredt og solidt kendskab til beskæftigelseslovgivningerne har erfaring fra arbejdet med at borgere, der skal tilbage i arbejde og kender muligheder i lovgivningen, f.eks. ift. rekruttering, opkvalificering, uddannelse evner at skabe samarbejde der motiverer; hvad enten det er med kollegaer, borgere, virksomheder eller andre samarbejdspartnere inviterer til samarbejde med sygedagpengerådgiver, jobkonsulenter, arbejdsgivere og andre relevante samarbejdspartnere, så borgerens vej mod job bliver styrket. du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet – da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger vi arbejder ud fra at "dem der kan selv, skal selv" og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem, hvornår borgeren selv skal "gøre arbejdet" og hvornår vi skal hjælpe vi forventer at du kan kommunikere i øjenhøjde, hvor du nedtoner kommunesprog og myndighed for at lytte til, forstå og finde løsninger sammen med borgeren. Vi vil foretrække, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Hvad kan vi tilbyde: at blive en del af et team, der ud over at være fagligt meget dygtige, også er et team, der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. at blive en del af et team, som har en positiv indstilling, hvor man som kollega er rigtig gode til at tage vare på hinanden. vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, frugtordning, sundhedsordning gratis kaffe & the og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os et job, hvor rammerne er frie, miljøet kreativt, og hvor der kontinuerligt er fokus på høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde du vil blive en del af en afdeling, hvor humor vægtes højt, og hvor der hele tiden er fokus på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og hvor vi fejrer vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på, at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv vi har fleksibel fredag – det betyder at vi i udgangspunktet arbejder hjemme hver fredag. Jobcenteret er samtidig lukket for kontakt ude fra, så vi har tid til fordybelse fra 1. august 2024 får alle mulighed for at vælge en 4-dages arbejdsuge. Vi kører dette som et forsøg frem til 31. december 2025 Hvis du vil vide mere Kontaktpersoner: Afdelingsleder Randi Hadberg Jakobsen, tlf.: 7979 4360 Ansøgningsfrist: 16. juni 2024 Ansættelsessamtaler: 19. juni 2024 Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "Send ansøgning" under stillingsannoncen Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det. Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=d6575dc9)